اهمیت تشخیص عسل طبیعی و سالم

قبل از هر چیز ببینیم مزایای سلامتی عسل طبیعی چیست؟

1. مبارزه با عفونت‌ها

2. جلوگیری از رفلاکس اسید معده

3. بهبود سرماخوردگی

4. جایگزین مناسب قند و شکر مصنوعی

5. ضعف بدن

6. درد دندان

خب با وجود خواص کم نظیر عسل سوالی که پیش می‌‌آید این است “عسل مصنوعی هم می‌تواند خواص عسل‌های طبیعی را داشته باشد؟”.

جواب قطعاً خیر است. پس حالا به اهمیت موضوع پی بردید. البته این کار کمی نیاز به تجربه دارد ولی با روش‌های نسبتاً ساده‌ای می‌توان به واقعی بودن عسل پی برد. عسل طبیعی را هر چقدر هم که بخورید اصطلاحاً دل شما را نمی‌زند. و با خوردن آن سوزش بسیار کمی در انتهای گلوی خود احساس می‌کنید. این در حالی است که عسل مصنوعی بیشتر از شکر و اسانس بوده و مزه‌ کاملاً متفاوتی دارد. راه دیگر تشخیص این است که عسل طبیعی میلی به حل شدن در آب ندارد حتی آب گرم. اگر دید که عسل در آب براحتی حل شد به طبیعی بودن آن حتماً شک کنید.

 شکری شدن آن

 احتمالاً وقتی عسلی که در یخچال داشتید دیدید شکرک زده اشته‌اید کلی شاکی شده‌اید که چرا از عسل غیر طبیعی استفاده کرده‌اید. اما جالب است بدانید که شکری شدن و یا اصطلاحاً رس بستن یکی از معیارهای اصلی تشخیص عسل طبیعی است.

روان بودن عسل

اگر عسل را روی دستمال کاغذی ریختید و مشاهده کردید براحتی جابجا می‌شود بدانید که کاسه ای زیر نیم کاسه است. عسل طبیعی میل به سکون دارد و براحتی از ظرفی به ظرف دیگر جابجا نمی‌شود.

برند و فروشنده معتبر

توصیه ما این است که از فروشگاه‌های معتبر و یا برند‌های شناخته شده خرید کنید تا خیالتان از پولی که پرداخت کرده‌اید راحت باشد.

برای سفارش می‌توانید از این لینک استفاده کنید.