امروزه می‌دانیم در تولید محصولات کشاورزی برای افزایش برداشت محصول از سموم و کودهای شیمیایی استفاده می‌کنند. این در حالی است که میوه‌ها و دیگر محصولات کشاورزی دیگر طعم سابق را ندارند.

معمولاً محصولات ارگانیک نسبت به انواع معمولی از اندازه کوچکتری برخور دارند، حال این سؤال برای مصرف کننده‌ها به وجود می‌آید که چرا باید هزینه بیشتری برای خرید محصولات ارگانیک بپردازیم؟ باید توجه داشت محصولات غذایی که به دلیل ارگانیک یا طبیعی بودن گران‌ترند، در عمل از محصولات کشاورزی صنعتی ارزان‌تر هستند. تقریباً دو سوم قیمت محصولات غذایی صنعتی را مصرف‌کننده‌ها می‌پردازند و حدود یک سوم قیمت را دولت، از طریق یارانه به کشاورزان و تولیدکنندگان پرداخت می‌کند. محصولات ارگانیک در شرایط کاملا طبیعی تولید می‌شوند و هیچ نوع کود و سم شیمیایی در روند تولیدشان استفاده نمی‌شود. در تولید این محصولات در مقایسه با محصولات دیگر کمتر باعث آلودگی و تخریب محیط‌زیست می‌شوند و این مسئله در دراز مدت تاثیر زیادی بر حفظ سلامت و تندرستی انسان دارد.

مزایای محصولات ارگانیک

1) عبور از استانداردهای سفت و سخت

گواهی محصولات ارگانیک این اطمینان خاطر را برای شما رقم میزند که تولید این محصولات مطابق با یک سری استانداردهای سفت و سخت صورت گرفته است.

2) طعم و مزه عالی محصولات ارگانیک

خاک خوب و شرایط متعادل باعث رشد گیاهان بهصورت سالم و طبیعی میشود که در نهایت انسانها و حیوانات میتوانند از آن بهعنوان ماده غذایی استفاده میکنند.

3) کاهش خطر سلامتی با مصرف محصولات ارگانیک

بسیاری از آفت کشها همانطور که باعث از بین رفتن آفات گیاهی می‌شوند موجب بیماری‌های مرتبط مانند سرطان در انسان نیز می‌شوند. نکته مهم اینكه کشاورزی ارگانیک بهعنوان یک راه حل در جهت پیشگیری و جلوگیری از ورود هر گونه مواد شیمیایی به زمین و آب و هوا شناخته شده است که ضامن بقای ما انسان‌ها محسوب میشود.